Vinterferie i Israel 2013

Så blev det endeligt uge 46...Og dermed tid til årets vinterferie, vi havde egentligt booket en tur til Egypten men grundet uroligheder valgte vi at om booke til Israel.

Ved forlod Danmark kl. 7.30 torsdag d. 14/11 og var hjemme igen torsdag aften d. 21/11, turen gik til Eilat hvor vi boede på "Isrotel Sports Club"

Turen gik fra Billund over København til Jordan hvor vi blev hentet i bus, efter 15 minutters kørsel var vi ved grænsen til Israel. Efter en gå tur igennem ingen mands land kom vi til grænsen, vi var hjemmefra advaret om at der var forholdvis skrap kontrol for at komme ind i Israel det passer... Stempler, kontrol af alle kufferter, generelt mange underlige spørgsmål man føler sig bestemt ikke velkommen. Men ok der er jo ikke ret mange andre lande der vil Israel det særligt godt, og det mærker man tydeligt ved grænsen.

Der må ikke taget billeder i området omkring grænsen.

Efter en kort bus tur på ca. 20 minutter ankom vi til hotellet

Udsigten fra altanen

Hotellet er som sådan ikke noget at råbe hurra for, pænt og rent men ikke den store service og et typisk "all inclusive" hotel. Vi oplevede en del ventetid for at komme ind i resturanten, som mest minder om et cafeteria. Det skal dog siges at maden var helt i top, bestemt ikke noget at klage over her !
Et par af dagene var vi nød til at spise på nabo hotellet, ved ikke helt hvorfor men så fik vi da prøvet det forøvrigt ganske udmærket mad også her.

Hotellet ligger midt i Eilat og der er ikke ret langt til stranden, en ganske udmærket strand med fint badevand. Savnede dog muligheden for at se korallerne som i Egypten.

Stranden nedenfor hotellet

Eilat er en ganske hyggelig by med alt hvad hjertet begære af mærkevare butikker, men også boder med alt det kendte kopi skrammel. Heldigvis er sælgerne ikke nær så på gående man kan faktisk få lov til at gå i fred og ro.
Man skal også lige vende sig til bevæbnede vagter, og metal dektektore når man skal i butikkerne.

Vi brugte en halv dag på at "Coral beach" faktisk lidt spild af tid, men jeg fik dag snorklet lidt langs korallerne. Fin oplevelse at se dem, men stranden var noget nær det kedeligste vi endnu har oplevet der er andre muligheder for at se koraller det skulle vi nok have benyttet os af.

Stranden ved "Coral beach"

Vi besøgte også "Dolphine reef" kommer man til Eilat er det et must at komme derud, fra centrum koster det ca. 30 kr. med taxa. Der bor 7 delfiner i området og mig bekendt er det det eneste sted hvor delfinerne faktisk kan svømme ud i havet, at de så vælger at komme tilbage igen er vel den bedste garenti man kan få for at de har det godt.

Man kan uden problemer bruge hele dagen på stranden, men her er også mulighed for at dykke og snorkle med delfinerne.

Stranden ved Dolphine Reef

Klar til en snorkel tur sammen med delfinerne, en fantastisk oplevelse.

Resturant og bar på Dolphine reef

Se flere billeder fra Dolphine reef

Vi har brugt rigtigt meget tid på stranden, og ved poolen om eftermiddagen. Vejrert har vist sig fra den bedste side hele ferien, hverdag i mellem 24-26 grader vandet omkring 24 grader.

Vi har nu besøgt Israel, og har haft en ganske udemærket ferie men... Vi har svært ved at vende os til at service niveauet ikke er særligt højt, vi savner det lille smil der gør at man føler sig velkommen. De fleste Israelere vi har mødt virker meget reserverede, og er svære at komme ind på livet af. Måske er de opdraget til at være lidt på vagt overfor fremmede, som skrevet i starten er der ikke mange venner rundt i omkring dem.